Krótkie podsumowanie 2015 roku w e-commerce

ipad

Największy sukces?

Wolumen sprzedaży online w Polsce oraz kontynuacja dwucyfrowego tempa rozwoju tego sektora handlu. Bardzo pozytywnie odbieram coraz większe zaangażowanie firm w budowanie swojej strategii omnichannel. To dobrze prognozuje na przyszłość w kontekście nowych, lepszych doświadczeń zakupowych klientów.

W dość subiektywnym ujęciu tej kategorii: dla nas największym sukcesem jest zdobycie przez  portal pasujemi.pl 1-go miejsca w e-Commerce Polska Awards 2015 w kategorii „Innowacja roku”. Tworzyliśmy ten serwis od podstaw i dzięki świetnej współpracy z właścicielem, udało się stworzyć narzędzie doceniane i używane przez tysiące kobiet.

Zaskoczenie roku?

Na pewno wiele osób zaskoczyła wiadomość o upadku merlin.pl – weterana polskiej branży e-commerce.

Know – how, które będzie szczególnie poszukiwane w nadchodzącym roku w branży e-handlu?

Firmy i specjaliści, którzy potrafią łączyć handel online i offline w jednej strategii biznesowej, wspieranej zaawansowanym oprogramowaniem automatyzującym procesy handlowe.

Trendy, o których będziemy dyskutować i próbować je wykorzystać w 2016 roku?

Showrooming, ROPO, ROTOPO, m-commerce… Dotychczasowe miejsca zakupów offline będą głównie wielką wystawą, która jedynie nas przekona do tańszego zakupu online. Dlatego na coraz większe znaczenie będzie miało integrowanie kanałów sprzedaży. Wydaje mi się, że poza oczywistymi sprawami, będziemy mieć do czynienia ze wzrostem zainteresowania firm w zakresie unikalnych rozwiązań informatycznych automatyzujących obieg informacji i workflow firm. Każdy biznes na pewnym etapie znajdzie się w sytuacji, w której zarządzanie na podstawie arkusza kalkulacyjnego to za mało.

Czego można życzyć polskiej branży e-commerce w nowym roku?

Życzę polskim firmom e-commerce przede wszystkim ekspansji zagranicznej na wielką skalę, a konsumentom przyjemnych zakupów bez względu na to, czy korzystają z PCeta czy urządzenia mobilnego!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn