Boże Narodzenie online

christmas-1887506_1280

Tegoroczne Black Friday i Cyber Monday przeszły już dawno do historii. Jednakże te dni otworzyły sezon zakupowy, który zakończą dopiero styczniowe wyprzedaże. Grudzień to miesiąc niezwykle intensywny w kwestii zakupów. 6 grudnia przychodzi Św. Mikołaj, potem mamy rzecz jasna Boże Narodzenie z obfitością prezentów pod choinką, a na koniec Sylwester wymagający odpowiednich kreacji i przygotowań. Sklepy internetowe przeżywają oblężenie, a kurierzy i poczta niemal codziennie pojawiają się pod drzwiami z nowymi paczkami. Obecnie nawet nie same okazje związane z rabatami kuszą konsumentów. Wiele sklepów decyduje się na organizację dni darmowej wysyłki i to przy dokonaniu dowolnego zakupu.

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2016 roku, 47% internautów kupuje w polskich sklepach internetowych, a 10% także w zagranicznych. Wszystko wskazuje, że statystyki mają tendencje wzrostowe. Wpływ mają na to między innymi łatwe płatności online, gdzie tradycyjny przelew czy pobranie odchodzą już powoli do lamusa.

Co kupujemy na święta?

Utarło się, że najpopularniejszym prezentem jaki można znaleźć pod choinką są skarpetki. Tak naprawdę internauci wybierają w dużej mierze zazwyczaj książki, zabawki oraz odzież (niekoniecznie osławione skarpetki). We wspomnianym wyżej raporcie znajdziemy dane informujące o tym, jakie serwisy w sposób spontaniczny najczęściej wymieniają internauci. Są to w pierwszej trójce:

  • Allegro – 69%
  • OLX – 28%
  • Zalando – 13%

Dostosować swój marketing – klucz do zwiększenia sprzedaży

To nie żaden sekret, że odpowiednia widoczność, czyli dobrze prowadzone działania SEO zwiększają znacznie obroty firm i e-sklepów. Pamiętajmy jednak, że na świąteczne słowa kluczowe trzeba pracować cały roku. Na Boże Narodzenie wyraźnie widoczne są też zmiany zachowań użytkowników – np. znacznie wzrasta ilość zapytań o przepisy związane z rybami.Podstawowe narzędzia, które zachęcą klientów do odwiedzenia e-sklepu to także kampanie SEM z dobrze zdefiniowaną, świąteczną treścią reklam oraz e-mail marketing.

Co jeszcze? Stronę warto spersonalizować świątecznie lub przygotować z tej okazji specjalny landing page, z zachowaniem zasady, by wszystko było tak proste jak to tylko możliwe. Ułatwmy klientom wyszukiwanie. Czasem krążenie po sklepie internetowym śmiało przypomina błądzenie po zatłoczonej galerii. Optymalizacja sklepowej wyszukiwarki, ukierunkowanej w podpowiadanie o tematyce świątecznych prezentów pomoże klientom w decyzji i skróci im czas mozolnych poszukiwań.

Opowiedz swoją historię w Boże Narodzenie

Stworzenie odpowiedniej atmosfery powinno wywołać w konsumentach reakcję emocjonalną. Dobra reklama, to taka która sprzedaje przede wszystkim markę, a nie sam produkt i działa na ludzkie emocje. Zdecydowanym faworytem w tym roku i to w skali światowej w tej kategorii zostało Allegro, z reklamą opowiadającą historię dziadka jadącego do wnuczki na Boże Narodzenie. Popularnością cieszy się także reklama sklepu H&M, gdzie w roli konduktora pociągu wystąpił Adrien Brody.

A Wy, czy kupiliście już prezenty dla swoich bliskich?

Do Wigilii pozostało już niewiele czasu, parę dni. Jeśli nie musicie przygotowywać barszczu i karpia, możecie przenieść się w świat Bożego Narodzenia za pomocą specjalnego kalendarza adwentowego od Google Santa Tracker.

Wesołych Świąt Bożego Narodzenia i do zobaczenia na styczniowych wyprzedażach online!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn