Podróże kształcą

aircraft-479772_640

Bohater Paragrafu 22 Hellera uważał, że strzelanie do rzutków, to świetne zajęcie dla pilotów, bo dzięki niemu piloci coraz lepiej strzelają do rzutków. Podróże kształcą – dzięki nim coraz więcej wiemy o tym jak podróżować – na przykład na misje gospodarcze i tym doświadczeniem chciałbym się dziś podzielić.

Inspiracją do napisania tej notki jest ostani udział w misji handlowej Miasta Krakowa do Kijowa. Czy warto wyjeżdżać? Czego można się spodziewać? Jakie są korzyści z brania udziału w takich wyjazdach – postaram się odpowiedzieć na te pytania.

Wyjazd uważam za bardzo udany, dziękuje tu Urzędowi Miasta Krakowa za zakwalifikowanie nas do grona wybranych firm i świetne zorganizowanie wyjazdu. Jeśli kiedykolwiek będziecie mieli okazję wziąć udział w takim wydarzeniu jak misja handlowa (a organizują je miasta, różne organizacje, a często także MSZ), to serdecznie polecam się o taką możliwość ubiegać. Jest to świetna okazja na działania promocyjne dla Waszej firmy – trzeba ją tylko umieć dobrze wykorzystać

Na pewno  każdy po raz pierwszy uczestniczący w takim wyjeździe może popełnić podstawowy błąd, jakim jest skupienie się wyłącznie na oficjalnej części programu i nie zorganizuje sobie samemu żadnych aktywności poza nim. Musicie pamiętać, że urzędy, czy organizacje nie znają specyfiki Waszej pracy. Nawet zatem, jeśli w programie wyjazdu znajdują się różne spotkania z miejscowymi firmami, to trudno oczekiwać, że pojawią się na nich sami idealni potencjalni klienci czy partnerzy. Raczej należy się spodziewać, że będzie dość losowo, szczególnie jeśli Wasz produkt czy usługa nie jest skierowana masowo. Dlatego warto, wykorzystując fakt udziału w misji, spotkania na miejscu zorganizować sobie samodzielnie. Fakt uczestniczenia w takim wydarzeniu jest świetnym narzędziem do nawiązania pierwszego kontaktu i przełamania barier. Np. zawarcie w inicjującym kontakt mailu zdania „W dniach od-do będę w Twoi mieście jako członek oficjalnej misji handlowej zorganizowanej przez polski MSZ” doskonale wpływa na skuteczność komunikacji i postrzeganie Twojej firmy. W ten sposób łatwiej będzie nam dotrzeć do firm i ludzi, z którymi chcielibyśmy porozmawiać.

Warto też pamiętać, że niezwykle ciekawe kontakty biznesowe spotkamy w gronie innych wyjeżdżających, często będą to ludzie przedsiębiorczy, o ogromnym doświadczeniu i znajomości lokalnego rynku państwa, do którego się wybieramy. Warto wykorzystać okazję do nawiązania z nimi relacji i pozyskania wiedzy o ich doświadczeniach związanych z docelowym rynkiem. Często może to być szansa na bezpośrednie poznanie osób decyzyjnych, do których dotarcie w normalnych warunkach byłoby bardzo czasochłonne.

Zatem jeśli pojawi się szansa – aplikujcie a potem nie zapomnijcie wizytówek 🙂

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn